Como firmar novos convênios / How to sign a new Agreement

United-States-Flag-icon Information in English is available below

O professor interessado em firmar um convênio ou protocolo de intenções com uma instituição estrangeira deve trazer a documentação completa à sala da Diretoria de Relações Internacionais para que o processo possa ser iniciado. Para que um acordo de cooperação seja concluído, ele terá que tramitar pelas seguintes instâncias na ordem descrita a seguir:

1. Departamento
2. Diretoria de Relações Internacionais
3. Pró-reitoria envolvida - para emissão de parecer
4. Procuradoria Jurídica
5. Gabinete do Reitor - para assinatura pelo Reitor da UFPE
6. Instituição estrangeira - para assinatura

DOCUMENTAÇÃO NECESSÁRIA

1) Ofício de encaminhamento à Coordenação de Cooperação Internacional, anexando:

• Cópia da Ata de Reunião de Aprovação do Pleno do Departamento;
  • Cópia da carta/ofício da Instituição estrangeira demonstrando interesse em fazer um trabalho de Cooperação com a UFPE.

2) O Protocolo de Intenções/ Acordo em 3 vias de cada idioma (3 vias em português e 3 vias no idioma de preferência da instituição estrangeira).

Disponibilizamos abaixo um modelo padrão do Protocolo em quatro idiomas. Para fazer o download basta clicar na imagem.

portugues ingles espanhol frances
Português Inglês Espanhol Francês

Para obter mais informações sobre convênios:

Rebeca Amorim

linha divisoria

United-States-Flag-icon HOW TO SIGN A NEW AGREEMENT

The UFPE teacher interested in signing an agreement or protocol of intentions with a foreign institution must bring the complete documentation to the International Affairs Office, so that the process can be initiated. In order for a cooperation agreement to be concluded, it will have to analyzed by the following instances in the order described below:

1.  Department at UFPE
  2. International Relations Office
  3. Pro-rectories involved - for opinion
  4. Legal Office
  5. Rector's Office - for signature by the Rector of UFPE
  6. Foreign institution - for subscription

In case a Foreign institution wishes to initiate an Agreement, they can contact our office directly through e-mail:

Rebeca Amorim

DOCUMENTATION PROVIDED

A standard protocol model is available in four languages ​​below. To download, just click on the image. We suggest to the other institutions, whenever possible, that they use the model provided by us due to the fact that it has been pre-approved by our Legal Department, which makes the validation process go faster. We require 3 copies of the agreement in each language: 3 in portuguese and 3 in the language chosen by the other institution. Both documents must contain the exact same information.

portugues ingles espanhol frances
Portuguese English Spanish French